donderdag 8 april 2010

De lente in je glas

De lente in je glas!

Iedereen is het zat, die lange winter, laat de lente maar komen. ’s Avonds langer licht, de bomen worden weer groen en vooral de temperaturen gaan weer omhoog. Van de opwarming van de aarde, was in ieder geval even een paar maanden niets te merken. Ik kijk al uit naar de eerste keer lekker buiten in het frisse lentezonnetje zitten, met een heerlijk wit wijntje.
In mijn hoofd ga ik alvast langs de wijnen die bij dit feestelijke moment passen.

Een tintelfrisse Duitse Riesling komt het eerst bij mij op, zoals de Prinz Riesling Trocken. Heerlijk geurend naar exotisch fruit, groene appel en bloemen.
Of de altijd lekkere Pouilly-Fumee van Thibault uit de Loirestreek. Een volle, droge witte wijn met een heerlijke frisheid, met de geur van zwarte bessen. Je proeft groene appel, bessen en citrus. Gewoon de lente in je glas.

Ik zou zeggen, laat de winterdepressie achter je, ga bij de eerste zonnestralen in de tuin zitten, klap je stoel in de relaxstand en open een van deze mooie witte wijnen. Zet het glas aan je lippen en sluit je ogen…….




Proost.

Andreas Vergunst
Wijnbox.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten