zondag 14 juni 2009

Beoordeling Nederlandse wijn

Van Jan Willem de Jong de volgende beoordeling over de apostelhoeve.

Door Wijnbox.nl heb ik me laten overhalen tot het drinken van een Nederlandse witte wijn. Ik had mijn twijfels en moest meteen aan Nederlandse speelfilms denken, weinig boeiend en geen uitdaging om er tijd aan te besteden. Niets was echter minder waar. Ik was blij verrast met de kennismaking met CuvĂ©e XII Apostelhoeve 2008. Een frisse, makkelijk drinkende witte wijn met lichte zuren. Ik moest meteen denken aan wijnen uit de Elzas, de wijn leek op Riesling en Gewurztraminer, maar was het ook weer niet. Met een geheel eigen karakter bleef de wijn mij boeien tot de laatste druppel. De smaak komt geheel tot z’n recht wanneer dit edele vocht lekker koud wordt gedronken.



Jan Willem de Jong
NBPW

Geen opmerkingen:

Een reactie posten